LEHDISTÖTIEDOTE – XoomPoint lanseeraa uuden sukupolven pilviperustaisia verkko-oppimisratkaisuja Pohjoismaissa

By 26.10.2016 syyskuu 25th, 2019 No Comments

Digitaalisten oppimisteknologioiden kehittäjä XoomPoint Oy ja kansainvälinen
verkko-oppimisympäristöihin erikoistunut Elearnit-yhtiö tuovat yhteisen pilviperustaisen verkko-oppimisteknologian Pohjoismaiden markkinoille.

Verkko-oppimisympäristöjä ja sisältötyökaluja sekä – palveluja tarjoava XoomPoint Oy ja Elearnit
yhdistävät voimansa pohjoiseurooppalaisille markkinoille. XoomPoint yhdistää Microsoftin Azurealustalle kehittämänsä pilvipohjaiset teknologiat Elearnitin avoimen lähdekoodin Forma Lms verkko-oppimisympäristöön. Pohjoismaiden ensimmäinen yhteinen tuotejulkistus on tulossa ensi vuoden alussa.

Riikka Hagman, XoomPointin toimitusjohtaja, on innoissaan kumppanuudesta ja yhteistyön tuomista uusista mahdollisuuksista. ”Kumppanuuden ansiosta pystymme entistä paremmin vastaamaan asiakkaidemme teknologiatarpeisiin, tarjoamalla heille ketterää, moneen muuntautuvaa ja erikokoisille yrityksille sopivaa pilviperustaista alustaa. Tämä lisäys nykyiseen tuote- ja palvelupalettiimme laajentaa myös mahdollisuuksiamme vastata verkko-oppimisen käyttöönoton ja kehittämisen eri vaiheissa olevien asiakkaidemme tarpeisiin”, sanoo Hagman. ”Elearnitillä on vankka kokemus avoimen lähdekoodin verkko-oppimisen kehittämisestä ja se täydentää XoomPointin liiketoimintaa erinomaisella tavalla. On myös todella jännittävä päästä mukaan tähän maailman eri kolkilta tulevien huippukehittäjien verkkooppimisteknologiayhteisöön”, Hagman jatkaa.

XoomPoint on italialaisen Elearnit-yhtiön ensimmäinen pohjoiseurooppalainen yhteistyökumppani. XoomPoint liittyy myös Elearnitin perustamaan kansainväliseen verkko-oppimisen kehittäjien Forma-verkostoon. Massimiliano Ferrari, Elearnitin ja Forma Lms:n partneri ja perustajia, on erittäin tyytyväinen kumppanuuteen. ”Olemme innoissamme voidessamme toivottaa XoomPointin tervetulleeksi uudeksi kansainväliseksi partneriksemme. Forma Lms:n ydinverkosto tarvitsee lisävoimia, jotta pystymme kehittämään tuotettamme sekä jatkuvasti tarjoamaan parempia ratkaisuja asiakkaillemme ja käyttäjillemme ympäri maailman. Tiedän, että XoomPoint pystyy tekemään erinomaista työtä sekä Forma 2.0:n kehittämisessä että omissa räätälöinneissä, käyttöliittymän toteutuksessa ja tuotedokumentaatiossa.” Vuonna 2015 Forma Lms sai kansainvälistä tunnustusta parhaana avoimeen lähdekoodiin perustuvana verkko-oppimisympäristönä.