LEHDISTÖTIEDOTE – Verkko-oppimisen edelläkävijät XoomPoint ja Hagmari yhdistyvät

By 16.9.2016 syyskuu 25th, 2019 No Comments

Verkko-oppimisteknologiayhtiö XoomPoint Oy ostaa verkkooppimiskonsultointiin erikoistuneen Hagmari Oy:n. Järjestelyllä syntyy digitaaliseen oppimiseen erikoistunut täyden palvelun yhtiö.

Verkko-oppimisympäristöjä ja sisältötyökaluja sekä -palveluja tarjoava XoomPoint Oy on hankkinut yhteistyökumppaninsa, verkkooppimiskonsultointiin erikoistuneen Hagmari Oy:n, koko osakekannan. ”Hagmarin hankinta edesauttaa pyrkimystämme kasvaa johtavaksi digitaalisen oppimisen taloksi. Yhdistämällä osaamisemme pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä kokonaisvaltaisemmin, tarjoamalla sekä edistyneitä verkkooppimisteknologioita ja sisällöntuotantotyökaluja, että räätälöityjä digitaalisen oppimisen asiantuntijapalveluita,” toteaa Esa Tervo, XoomPoint- yhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Kaupan myötä Hagmarin toimitusjohtaja Riikka Hagman siirtyy XoomPointin palvelukseen, ja osakkaaksi. Hagman aloittaa XoomPointin toimitusjohtajana lokakuun alussa. Käynnistysvaiheessa oman toimensa ohella toimitusjohtajana toiminut Kristian Marttinen on tyytyväinen, että yhtiön vetovastuuseen saadaan pitkän linjan HRDammattilainen. Marttinen jatkaa edelleen yhtiön hallituksessa.

”Olemme todella tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Vahvassa kasvuvaiheessa oleva yhtiö tarvitsee lisää resursseja ja kaupan myötä saamme yhtiön täysipäiväiseksi vetäjäksi kokeneen, verkko-oppimisalaa ja teknologioita hyvin tuntevan henkilön.” tiivistää Tervo. ”Olemme tehneet yhteistyötä Riikan kanssa jo monta vuotta, viimeksi verkko-oppimisen sisällöntuotantokonsultoinnin ja kouluttamisen saralla. Riikka tulee vastedeskin toimimaan konsultoinnin parissa, vaikka hänen tehtävänkuvansa painopiste siirtyykin liiketoiminnan kehittämiseen.”

”XoomPointin ketterät verkko-oppimisympäristöt ovat minulle ennestään tutut, kuten myös partnerimme loistavat sisällöntuotantotyökalut, ja odotan innolla, että pääsen kasvattamaan sekä partneriverkostoamme että palvelutarjontaamme.” kertoo Hagman. ”Pitkään tämän asian kanssa työskennelleenä olen ilokseni huomannut, että liikeelämässä on nyt sama digitaalisen oppimisen buumi kuin oppilaitoksissa oli 2000-luvun alussa. Kuitenkin sillä erolla, että nykypäivän kehittyneet oppimisteknologiat mahdollistavat huomattavasti kustannustehokkaamman ja joustavamman prosessin käyttöönotosta aina sisällöntuotantoon ja ylläpitoon.”